אל"מ אפרים אבני ל'קול חי': "נכנסו לגזרה הצפונית אתגרים חדשים שלא היו בעבר"

קובי פינקלר No Comments on אל"מ אפרים אבני ל'קול חי': "נכנסו לגזרה הצפונית אתגרים חדשים שלא היו בעבר"

מפקד חטיבת המילואים של הקומנדו אל"מ אפרים אבני לקול חי' מספר על האימונים המיוחדים של החטיבה וההיערכות למערכה בצפון "המקצועיות של המפקדים צריכה להיות מאפס למאה ביום פקודה"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתום שבוע של אימון מפקדים בחטיבת המילואים של הקומנדו (חטיבה 551) מספר הערב (חמישי) מפקד החטיבה על האתגרים בצפון, על ההתמודדות אחרי הירי באגוז ועל היחס שצריך להיות מצד החברה לפקודיו. "אני יודע שהקצינים יעשו הכל כדי להצליח. לא סתם הם עוזבים משפחות ובאים ל 50-60 ימים בשנה כדי להצליח וכדי להיות מוכנים בצורה הטובה ביותר".

באשר לגיזרה הצפונית מספר המח"ט שנכנסים כל העת אמצעי איום חדשים לגיזרה ולכך צריך להערך ולהתאמן, "עולם הרחפנים עולה מדרגה, לאויב יש יכולות אש מתקדמות שלא היו בעבר, ולפיכך המקצועיות של המפקדים צריכה להיות מאפס למאה ביום פקודה. היינו השבוע ברמת הגולן עכשיו בשלומי והכל בגיזרה שבה הכל לקרות".

המח"ט מתייחס גם לאירוע באגוז ומספר: "אחד הדברים הראשונים שעשינו היה להפיק לקחים מהאירוע הקשה ביחידה. 'אנחנו צריכים לקחת מהאירוע את מה אנחנו יכולים ללמוד. זה כולל תחקיר ולמידה. אל תגיד "אצלי זה לא יקרה". תחום האחריות של המפקדים הוא לעמוד במשימה וכל פתחנו כל יום עם למידה".

מפקד החטיבה מספר כי "בחטיבה יש תמהיל של לוחמי דובדבן, מגלן, אגוז ויחידות מיוחדות נוספות ואנחנו מייצרים שפה משותפת בין כולם. אנחנו מאד תואמים את חטיבת הקומנדו עם היכולות הכי טובות שיש בצבא".

לסיום יש לו למח"ט מסר חשוב לציבור בישראל, "העם צריך להכיר 'אנשי המילואים הם תעודת הביטוח הערכית של מדינת ישראל. בזכותם אנו יכולים להיות בטוחים שבמלחמה הבאה אם תהיה ננצח".



0 תגובות